Veelgestelde vragen Algemeen

Bellen, mailen of contactformulier?Bellen, mailen of contactformulier?
Wanneer wij op locatie zijn, is het niet altijd mogelijk om de telefoon op te nemen. U kunt daarom het beste een berichtje achterlaten via de mail of het contactformulier. We nemen dan meestal dezelfde dag nog contact met u op en dat kan ook ’s avonds zijn.
Wordt mijn informatie vertrouwelijk behandeld?Wordt mijn informatie vertrouwelijk behandeld?
Wij zijn een organisatie met professionals. Wij hebben een hoge integriteit, zijn toegewijd en kunnen ons werk alleen goed doen als wij vertrouwelijk omgaan met verkregen informatie.
Waarom zou ik hulp inhuren?Waarom zou ik hulp inhuren?

Als u op deze website kijkt, bent u waarschijnlijk al tot de conclusie gekomen dat u het niet meer in uw eentje kunt organiseren. Misschien heeft u het gevoel dat u niet over de vaardigheden of het geduld beschikt of dat u gewoon geen tijd heeft om het alleen/zelf te doen.

Ongeacht wat de reden is… Gefeliciteerd! U heeft de eerste stap gezet. Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken wat er allemaal te regelen is.

Kan deze website in een andere taal worden weergeven?Kan deze website in een andere taal worden weergeven?
Ja, dat kan! Bovenaan deze website ziet u een dropdown met de tekst Selecteer een taal. Kies de gewenste taal en Google zal de website vertalen. Wilt u weer terug naar de website in het Nederlands, klik dan helemaal bovenaan op Origineel weergeven of het kruisje helemaal aan de rechter zijde.
Kan ik een afspraak afzeggen?Kan ik een afspraak afzeggen?
Kijk bij Tarieven voor meer informatie over annuleren.
Kan ik jullie vertrouwen met mijn persoonlijke spullen?Kan ik jullie vertrouwen met mijn persoonlijke spullen?
Wij hebben een uitstekende reputatie en andere cliënten zullen aangeven dat wij competent, professioneel, betrouwbaar en discreet zijn. Daarnaast zijn wij in het bezit van een VOG.


Veelgestelde vragen De opruimcoach – Hulp bij een opgeruimd huis

Wat is de werkwijze?Wat is de werkwijze?

Tijdens een telefonisch consult bespreken we kort uw wensen en als die aansluiten bij onze mogelijkheden dan maken we een afspraak voor een vrijblijvend gesprek bij u thuis.

We bekijken de situatie op locatie en bespreken met u wat we kunnen doen. Bij kleine klussen kunnen we direct aan de slag gaan, bij grotere klussen geven wij u eerst een prijsopgave en komen op een later tijdstip terug.

Een sessie duurt gemiddeld 3 à 4 uren. Dit is echter afhankelijk van de aard en omvang van het project en uw behoeften, mogelijkheden en beschikbare tijd. We gaan samen aan de slag om de klus te klaren, maar u blijft natuurlijk altijd de regie houden over wat er moet gebeuren.

Zodra het project is voltooid bespreken we hoe de werkzaamheden zijn verlopen, wat de resultaten zijn en of follow-up gewenst is.

Hoe lang duurt een klus?Hoe lang duurt een klus?

We streven ernaar om het organisatieproces voor u zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Elke opdracht en cliënt is echter anders en daarom is niet precies te zeggen hoe lang het gaat duren.

Wat echter belangrijk is, is uw motivatie om georganiseerd te raken en de snelheid waarmee u tijdens het proces beslissingen kunt en durft te nemen.

Moet ik spullen kopen voordat jullie komen?Moet ik spullen kopen voordat jullie komen?
We raden u aan nog geen extra dozen of andere opruimspullen aan te schaffen. Vaak blijken al veel van deze spullen in huis aanwezig te zijn.
Moet ik mijn huis opruimen voordat jullie komen?Moet ik mijn huis opruimen voordat jullie komen?
Nee, liever niet! We willen zien hoe u normaal leeft en welke gewoonten u heeft. Vervolgens kunnen we de bronnen en uitdagingen van uw organisatieproblemen identificeren. Dit levert waardevolle informatie op om nuttige suggesties te doen en ideeën aan te dragen over hoe u uw situatie kunt verbeteren.
Wanneer is het werk gedaan?Wanneer is het werk gedaan?
Wanneer alles een eigen plek heeft gekregen en u voelt dat u meer lucht en ruimte heeft gekregen. Het gaat er niet altijd om dat u veel spullen wegdoet, soms kan reorganiseren al voldoende zijn.
Ik kan toch gewoon een opruimboek of -video kopen?Ik kan toch gewoon een opruimboek of -video kopen?
Natuurlijk kunt u dat doen, maar onthoud dat organiseren met deze media u niet georganiseerd(er) zullen maken. Georganiseerd zijn, maakt georganiseerd! Deze media helpen alleen als u al een effectief organisatieplan en systeem hebt geïnstalleerd. U zult verder komen als u hulp krijgt bij georganiseerd worden, u het niet alleen hoeft te doen en wanneer er een stok achter de deur is om door te kunnen zetten.

Ik schaam me voor de rotzooi!Ik schaam me voor de rotzooi!
Wij horen dit vaker. Maakt u zich geen zorgen, we zijn er om te helpen. Blijf gefocust op het doel en zodra de rommel verdwijnt, zult u trots zijn op zichzelf!
Ik wil niet dat de buren het weten!Ik wil niet dat de buren het weten!

Onze medewerkers komen bij u langs zonder dat de buren doorhebben wie ze zijn. Onze voertuigen hebben geen reclame en als u wilt, gaan we achterom bij u naar binnen.

We plaatsen geen verhalen over u of foto’s van u of uw interieur op deze website of ergens anders op het internet. We hebben bewust gekozen om zonder Facebook, Twitter of Instagram te werken.

Kan organiseren worden aangeleerd?Kan organiseren worden aangeleerd?
Ja, we werken graag met u samen om opruimsystemen in te stellen op basis van uw persoonlijke organisatiestijl. We erkennen dat niet alle mensen hetzelfde denken en daarom organiseren geen twee mensen hetzelfde. Zodra we weten wat voor u werkt, leren we u de bijbehorende aanvullende vaardigheden die nodig zijn om te kunnen organiseren.
Wat is mijn inbreng in het organisatieproces?Wat is mijn inbreng in het organisatieproces?

Uw inbreng is enorm groot. Wij zijn geen schoonmaakbedrijf, dat u inhuurt terwijl u zelf afwezig bent. We kunnen zonder uw toestemming geen spullen wegdoen of verplaatsen, u bent de baas.

Wij komen langs om samen met u van start te gaan met een specifieke, behapbare opdracht/plaats. Wij helpen en bieden hulp op basis van uw persoonlijke organisatiestijl en onze ervaring.

Soms wil de cliënt dat we tijdens het gehele proces aanwezig zijn en soms maar een (paar) uur. Dit is afhankelijk van de situatie en natuurlijk ook van uw budget.

Wat te doen met overtollige spullen?Wat te doen met overtollige spullen?
Sommige spullen wilt u opslaan, sommige wilt u weggooien en sommige spullen kunnen worden gedoneerd of verkocht. We kunnen u een verscheidenheid aan middelen bieden om aan al deze doelstellingen te voldoen zodat u uw ruimte snel en efficiënt kunt terugwinnen.
Hoe is de samenwerking?Hoe is de samenwerking?

Er zullen momenten zijn waarop we zullen samenwerken en andere momenten waarop we afzonderlijk werken. In eerste instantie zullen we samenwerken zodat er een gedeelde visie bestaat over wat moet worden bereikt.

Als u zich op uw gemak voelt kunt u ervoor kiezen om zelfstandig “huiswerk” te doen. Er zijn ook momenten waarop u ervoor kunt kiezen om ons een aantal dingen te laten uitzoeken en als het tijd is om beslissingen te nemen over wat u wilt houden, weggooien, doneren of verkopen dan gaan we dit weer samen doen.


Veelgestelde vragen Administratie op orde & Safebox

Moet ik spullen kopen voordat jullie komen?Moet ik spullen kopen voordat jullie komen?
We raden u aan geen spullen aan te schaffen. Er moet eerst duidelijk zijn hoeveel ruimte er nodig is. Wel is het belangrijk dat wanneer wij langskomen er een ruimte is vrijgemaakt om alles neer te leggen. Bijvoorbeeld de eettafel en een hoek in een kamer.

Ik weet niet waar alles ligt. Wat nu?Ik weet niet waar alles ligt. Wat nu?
Het is belangrijk dat u, voordat we gaan beginnen, de papieren bij elkaar heeft gezocht en ruimte heeft vrijgemaakt om te kunnen werken. Is dit niet mogelijk omdat het huis eerst moet worden opgeruimd, dan stel ik meestal voor dat we eerst gaan opruimen en starten met de actuele boekhouding. Tijdens het kennismakingsgesprek wordt dit ook besproken.

Wordt mijn Safebox niet te groot?Wordt mijn Safebox niet te groot?
De Safebox heeft maximaal het formaat en gewicht dat u kunt tillen. Wilt u toch meer spullen in de Safebox, dan raden we aan een tweede box te nemen en zeker niet meer. Een Safebox is voor de echte belangrijke zaken. Heeft u 30 foto-albums, dan wordt dat te veel. De negatieven en/of digitale bestanden nemen bijvoorbeeld veel minder ruimte in beslag.

Doen jullie ook de belastingaangifte?Doen jullie ook de belastingaangifte?
Dat is niet één van onze kerntaken. Zodra uw administratie op orde is, kunt u de boekhouding vaak heel gemakkelijk zelf doen. Denkt u dat u het niet zelf kunt, dan kunnen we in overleg de aangifte samen doen, zodat u het de volgende keer wel zelf kunt doen.


Veelgestelde vragen Woning (ver)kopen


Waarom promoten jullie Makelaar1?Waarom promoten jullie Makelaar1?
We hebben diverse internetmakelaars onderzocht en dit is de goedkoopste internetmakelaar die zowel een volledige Funda-presentatie aanbiedt als het het koopcontract opstelt. Uit eigen ervaring hebben we daarnaast gemerkt dat ze goed bereikbaar zijn en een goede service bieden.

Is het verkoopklaar maken duur?Is het verkoopklaar maken duur?
Naast de kosten voor ons advies, kan het zijn dat we u voorstellen de muren van de woning te schilderen, spullen op te slaan of andere aanpassingen te doen. Het is niet de bedoeling dat u daarvoor duizenden euro’s gaat uitgeven. Het zelf schilderen van een paar muren kost u nog geen 100 euro. Dit kan u echter een forse meerwaarde opleveren en/of een snelle verkoop bevorderen.

Waarom zou ik geld uitgeven voor het verkoopklaar maken?Waarom zou ik geld uitgeven voor het verkoopklaar maken?
Veel mensen die op zoek zijn naar een nieuwe woning zien eerst de inrichting en dan pas de mogelijkheden. Blijkt een woning te vol te staan, te persoonlijk te zijn, niet netjes te zijn of zichtbaar achterstallig onderhoud te hebben, dan is dat het eerste dat de kijker opvalt. Potentiële huizenkoper kunnen dan afhaken of vinden de woning te duur. U kunt meestal maar één keer een goede eerste indruk maken en wij willen u daar graag bij helpen.

Hoe lang van te voren moet een bezichtiging worden ingepland?Hoe lang van te voren moet een bezichtiging worden ingepland?
Daar staat geen tijd voor. Meestal zit er een paar dagen tussen de aanvraag en de bezichtiging, maar het kan ook op dezelfde dag. U kunt er voor kiezen de afspraken zelf in te plannen of het door ons te laten doen.


Veelgestelde vragen Verhuizen


Veelgestelde vragen Opruimen na overlijden


Veelgestelde vragen Hulp bij het doen van grote aankopen


Groningen Drenthe Veendam Zuidbroek Wildervank Pekela Stadskanaal Zuidlaren Zuidhorn Annen Gieten Winschoten Hoogezand Assen Opruimcoach Opruimcoaching Opruimen Coaching Professional organizer Life-coach Chaosmanager Huishoudcoach Verhuizen Woning verkopen Woningbezichtiging Safebox Reorganiseren Hulp bij grote aankopen Huis Opruimen Na Overlijden